Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2018

ΤΖΩΝ ΠΑΠΠΑΣ




Γράφει, ο Ανδρέας Αναγνωστάτος στο βιβλίο του « Η ΕΞΩΓΗ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ»:
ΤΖΩΝ ΠΑΠΑΣ
« Ο Τζων Πάππας δεν ήταν Ξωησάνος, καταγόταν από το Σταυρό. Η Ιστορία όμως τον πολιτογράφησε Ξωησάνο και τον ταύτισε με την Εξωγή.
Γύρω στα 1932-1933 εμφανίσθηκε στο Σταυρό ένας μεσόκοπος άνδρας και κατέλυσε στο ξενοδοχείο «Ομηρικόν» του Ανδρέα Λεκατσά-Σαλβατώρ, στην πλατεία του χωριού. Ο μικρόσωμος σκυφτός και απόμακρος άνδρας προκάλεσε την έντονη περιέργεια στους θαμώνες του καφενείου που λειτουργούσε και λειτουργεί και σήμερα στο ισόγειο του ξενοδοχείου, αποφεύγοντας τις συναναστροφές με τους ντόπιους και εντείνοντας το μυστήριο.
Καθημερινά έκανε τον μοναχικό του περίπατο μέχρι τον Κάλαμο στη βρύση και
επιστρέφοντας καθόταν στο Γεφύρι, στο καφενείο του Λάμπρου Αναγνωστάτου και παράγγελνε πάντα μια λεμονάδα που την έπινε από το μπουκάλι και έπαιρνε πάλι το δρόμο για το ξενοδοχείο, ώσπου κάποια μέρα ακούστηκε από κάποιον στο καφενείο «βορέ, αυτός είναι ο Γιάννης τση Γαρδαβάνως, ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος».(τελικά ο "Γιάννης τσι Γαρδαβάνος" όπως με πληροφορεί η αγαπητή και εξαίσια λαογράφος κα Ρίτα Τσιντίλη Βλησμά, δέν ήταν αυτός, διορθώνω λοιπόν αυτό το λάθος) ... και συνεχίζει ο Ανδρέας Αναγνωστάτος:
Οι κάτοικοι τον πλησίασαν και σιγά-σιγά αποκαταστάθηκε κάποια επικοινωνία μεταξύ τους. Μετανάστης στην Αφρική για πολλά χρόνια και πλέον ονομάζονταν Τζων Πάπας, είχε αποκομίσει μεγάλη περιουσία στο εξωτερικό και αυτό έγινε γνωστό στη μικρή κοινωνία του Σταυρού. Τότε οι κάτοικοι ζήτησαν τη βοήθειά του για να κατασκευάσουν μια αίθουσα για τις πολιτιστικές εκδηλώσεις του χωριού.
Ο Τζων Πάπας ανταποκρίθηκε αμέσως με μια γενναιόδωρη απόφαση. Προσφέρει το πατρικό του σπίτι και χρηματική βοήθεια υπό έναν αμετάκλητο όρο: να μην κοπεί το μεγάλο περνάρι που ήταν στην αυλή του σπιτιού γιατί στον ίσκιο του καθόταν η μητέρα του. Ο όρος φυσικά έγινε δεκτός χωρίς συζήτηση και οι εργασίες ξεκίνησαν πολύ γρήγορα και η αίθουσα δεν άργησε να τελειώσει.
Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΚΏΝ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ 
Ο καιρός πέρασε και ο Τζων Πάπας ξανάφυγε για τη Ν. Αφρική, μεσολάβησε και ο πόλεμος και τα ίχνη του χάθηκαν μέχρι που κυκλοφόρησε στο Σταυρό μια είδηση ότι ο Τζων Πάππας πέθανε. Τότε άγνωστο για ποιο λόγο κάποιοι έκοψαν το περνάρι της αυλής.
Όμως κάποια μέρα ο Τζων Πάπας καταφθάνει στο Σταυρό και βλέποντας το περνάρι
κομμένο έγινε έξαλλος. Στενοχωρημένος και εκνευρισμένος διέκοψε τους δεσμούς του
με το Σταυρό και τότε το ενδιαφέρον του στράφηκε στην Εξωγή. Γοητευμένος από τις ομορφιές της και τους κατοίκους της, αρχικά αγόρασε οικόπεδο κοντά στην εκκλησία του Αγίου Νικολάου σε μια έξοχη τοποθεσία με θέα τις Αφάλες όπου έφτιαξε τις γνωστές πυραμίδες. Κοντά στις πυραμίδες χάραξε διάσπαρτα διάφορες (33) επιγραφές με ακατανόητα (μέχρι τώρα) σύμβολα….»

Στη διήγηση του αείμνηστου Ανδρέα Αναγνωστάτου να συμπληρώσω ότι βόρεια των πυραμίδων έβαλε τους Ξωησάνους να σκάψουν μια σπηλιά στο βόρειο μέρος της οποίας έθαψε ένα πιθάρι με άγνωστο περιεχόμενο. Μπροστά στη σπηλιά έκτισε τον τάφο του. Γύρω γύρω τοποθέτησε τσιμεντένιες πινακίδες με κρυπτογραφημένες επιγραφές με ελληνικά και λατινικά γράμματα.
Στο βάθος της σπηλιάς έγραψε σε μαρμάρινη πλάκα τους παρακάτω στοίχους:

ΑΝΑΣΤΑΣΙΕ ΧΑΙΡΕΙΣ ΟΡΩΝ ΦΩΣ            
ΔΕΝ ΒΑΡΥΣΕΧΛΕΤΙΖΟΜΑΙ
ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΑΡΥΚΑΡΔΙΖΩ
ΌΠΩΣ ΤΟΝ ΕΥΡΩ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ
ΈΤΣΙ ΤΟΝ ΑΡΜΕΝΙΖΩ
ΆΝΘΡΩΠΟΣ ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ.

Η ΜΑΡΜΑΡΙΝΗ ΠΙΝΑΚΙΔΑ ΣΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ
Ο Τζών Πάπας δεν έδινε ποτέ ελεημοσύνη σε κανένα, τους έδινε όμως δουλειά και πλήρωνε πλουσιοπάροχα. Όταν του ζήτησαν να συμβάλει για να κατασκευασθεί ο δρόμος προς την Παναγία στα Περναράκια, αυτός ανταποκρίθηκε αμέσως, θέτοντας τον όρο ο δρόμος να ξεκινήσει από τα Περναράκια προς την Εξωγή, για ευνόητους φυσικά λόγους!  Σε συζητήσεις με τους ντόπιους άφηνε να εννοηθεί ότι αν οι Ξωησάνοι ήταν έξυπνοι και εργατικοί, το χωριό τους θα γίνονταν το πλουσιότερο του κόσμου.
Όλα αυτά, βέβαια, έκαναν τους Ξωησάνους να απορούν, για το τι μπορούσαν να είναι «ούλες ετούτες οι παλαβομάρες» και γρήγορα τον βάφτισαν παλαβό!
         
     Όμως πόσο παλαβός μπορεί να είναι ένας άνθρωπος που δημιούργησε μια τόσο κολοσσιαία περιουσία; Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ήταν άνθρωπος ιδιόμορφος, συγχρόνως όμως ήταν βαθιά φιλοσοφημένος και τρομερά δραστήριος.
     Στα γεράματα του αφέθηκε στη φροντίδα του Ερυθρού Σταυρού. Πέθανε τον Μάρτιο του 1972. Η σωρός του μεταφέρθηκε από την Αθήνα στην Εξωγή από  τον Ερυθρό Σταυρό με τη συνοδεία του αντιπροέδρου και πολλών άλλων υψηλόβαθμων στελεχών του Ερυθρού Σταυρού. Ετάφη στον ήδη κατασκευασμένο τάφο του μπροστά στη σπηλιά του. 
Η ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ ΜΕ ΤΑ "ΑΑ"  (ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΑΡΜΟΝΙΚΟΣ")
      Η τεράστια περιουσία του Τζών Πάπας αποκαλύφθηκε όταν ανοίχθηκε η διαθήκη του. Άφηνε τις επιχειρήσεις του και τα χρήματα που απέρρεαν καθώς και κολοσσιαία ποσά σε μετρητά σε 48 παραρτήματα του Ερυθρού Σταυρού σε ΟΛΟ τον κόσμο, με διαχειριστή το Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού.


     Ποιος όμως ήταν στην πραγματικότητα ο Τζών Πάπας, με τι ασχολήθηκε και απόχτησε τόσο μεγάλη περιουσία, για ποιο λόγο κατασκεύασε όλα αυτά που βλέπουμε στην Εξωγή, τι σημαίνουν όλα αυτά;
    Τα στοιχεία που συγκέντρωσα δεν είναι πλήρως εξακριβωμένα, ωστόσο αξίζει να τα αναφέρουμε.
Ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος από το Σταυρό έφυγε, έφηβος ακόμα, για την Νότια Αφρική όπως άλλωστε πολλοί συμπατριώτες μας εκείνη την εποχή.
     Στην Αφρική εργάσθηκε, στην αρχή σε κάποιο συγγενή του ήδη εγκατεστημένο εκεί. Όμως ο Γιάννης ήταν πνεύμα ανήσυχο, η ζωή κοντά στο συγγενή του και την Ελληνική παροικία δεν τον ικανοποιούσε, τον έπνιγε. Δεν μπορούσε επίσης να ανεχθεί την καταπίεση των μαύρων και τον ρατσισμό της εποχής. Κάποια στιγμή άκουσε ότι στο Βορειοδυτικό μέρος της χώρας (Σημερινή Ναμίμπια) έβγαζαν διαμάντια.

Έτσι ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος βρέθηκε κάπου εκεί στη Ναμίμπια και καταπιάστηκε με τα διαμάντια.      Χρειάσθηκαν μόνο μερικά χρόνια για να δημιουργήσει μια τεράστια περιουσία.  Απόχτησε σπίτια, υπηρέτες, κότερα, τεράστιες βίλες. Τη βίλα του στην Νίκαια της Γαλλίας, στην Γαλλική Ριβιέρα την περιέγραφε κάποιος συγγενής του από την Ιθάκη, που την είχε επισκεφτεί, σαν κάστρο που μάλιστα φυλάσσονταν γύρο γύρω από οπλισμένους φρουρούς.
Κάποια στιγμή ο Γιάννης ο Παπαδόπουλος κόπιασε και στη γενέτειρα του, ως Τζων Πάπας, πλέον με πολλούς παράδες.
Ήταν απόμακρος και δυσπρόσιτος, ωστόσο ανταποκρίθηκε στο αίτημα των συγχωριανών του να κατασκευάσει μια αίθουσα για τις εκδηλώσεις του χωριού. Όντως την κατασκεύασε ζητώντας όμως να μην κόψουν την Κουτσουπιά της μάνας του (όχι περνάρι). 
Στην επόμενη του επίσκεψη, λίγο πριν τον πόλεμο του 40, έρχεται και βλέπει την κουτσουπιά κομμένη. Έτσι απογοητευμένος από τους Σταυριώτες ανέβηκε στην Εξωγή και άρχισε τις κατασκευές του.
Ο Τζων Πάπας πέρα από καλός επιχειρηματίας, στον καιρό που του έμενε διάβαζε πολύ. Ενδιαφέρονταν για την κοινωνιολογία την ψυχολογία και την ιστορία.
Ήταν άνθρωπος με ελεύθερο πνεύμα και δίκαιος. Πίστευε στην ισότητα των ανθρώπων ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος και πεποιθήσεων.   
Η ΤΡΙΓΩΝΙΚΗ  ΠΥΡΑΜΙΔΑ
Δεν μου μένει καμιά αμφιβολία ότι ο άνθρωπος είχε ενταχθεί σε κάποια μυστική αδελφότητα πιθανόν την αδελφότητα των Τεκτόνων (Μασόνων), ή την αδελφότητα των Πεφωτισμένων (Illuminati) καθώς τόσο η επιγραφή στη σπηλιά, όσο και τα σύμβολα που υπάρχουν στον τάφο του αλλά και οι πυραμίδες σχετίζονται άμεσα με αυτές τις οργανώσεις.
Η ΣΤΡΟΓΓΥΛΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ
Η τριγωνική πυραμίδα, η στρογγυλή πυραμίδα με τις 7+1 βαθμίδες, οι 33 επιγραφές, οι τρεις τελείες στον τάφο του, τα δύο ΑΑ (Άνθρωπος Αρμονικός), το «Αναστάσιε χαίρεις ορών φώς» σημαίνουν ότι ήταν μέλος μυστικής αδελφότητας και μάλιστα τελευταίου βαθμού.
Ειρήσθω εν παρόδω, στη μεγάλη στρογγυλή πυραμίδα ο Τζων Πάπας έχει τοποθετήσει, όπως λέγεται, τα κόκαλα των γονιών του.
ΠΙΘΑΝΟΝ Ο ΤΑΦΟΣ ΤΩΝ ΓΩΝΕΩΝ ΤΟΥ
Οι 33 ανάγλυφες πινακίδες στον περίβολο του τάφου του δεν τοποθετήθηκαν τυχαία. Σίγουρα σημαίνουν κάτι. Εξηγούν άραγε που μπορεί να είναι κρυμμένος κάποιος θησαυρός και πώς μπορεί να βρεθεί; Αποκαλύπτουν μήπως κάποιο λογαριασμό σε Ελβετική τράπεζα και εντολή να διατεθούν τα χρήματα για την ανάπτυξη της Εξωγής, όπως άλλωστε άφηνε να εννοηθεί; Ή δεν είναι τίποτε άλλο παρά οι δοξασίες και η φιλοσοφία του ανθρώπου που τις έγραψε;

Αυτό δεν θα αποκαλυφθεί ποτέ αν κάποιος δεν ασχοληθεί σοβαρά με την αποκρυπτογράφηση των πινακίδων οι οποίες είναι γραμμένες με κάποιο σχετικά απλό κρυπτογραφικό κώδικα. Σήμερα, με τη βοήθεια του κομπιούτερ, η εργασία αυτή θεωρείται σχετικά εύκολη. Το δυσκολότερο μέρος είναι να βρεθούν όλες οι πινακίδες και να καταγραφούν, καθώς έχουν υποστεί τη φθορά του χρόνου και της φύσης.     

ΟΙ  ΚΡΥΠΤΟΓΡΑΦΗΜΕΝΕΣ ΕΠΙΓΡΑΦΕΣ  (33 ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ)


Ο Τζών Πάπας κατόρθωσε να δημιουργήσει ένα θρύλο γύρο από τον εαυτό του και τα κατασκευάσματα του. Ανεξάρτητα αν ποτέ αποκρυπτογραφηθούν οι επιγραφές, ανεξάρτητα αν ποτέ λυθεί ο γρίφος και αποκαλυφθεί ή όχι κάποιος θησαυρός, ο θρύλος και τα κατασκευάσματα από μόνα τους αποτελούν θησαυρό.
ΟΙ ΘΕΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΤΖΩΝ ΠΑΠΑΣ
Αποτελούν ένα τουριστικό θησαυρό ο οποίος θα μπορούσε να φέρει έσοδα στο νησί και να ξαναζωντανέψει το ξεχασμένο χωριό της Εξωγής.
Η γη γύρω από τις πυραμίδες προφανώς ανήκει στον Ερυθρό Σταυρό ο οποίος δεν θα είχε πιστεύω αντίρρηση, μετά από κατάλληλες ενέργειες, να την παραχωρήσει στο Δήμο ο οποίος με μικρή δαπάνη θα έκανε το χώρο επισκέψιμο. Η θέα από αυτό το χώρο κόβει την ανάσα! Από κει πάνω αντικρίζει κανείς τον κόλπο των Αφαλών και τη Λευκάδα στο βάθος, ενώ στη δεξιά πλευρά βλέπουμε τις πεζούλες όπου καλλιεργούσαν τη σταφίδα!
Η ΘΕΑ ΤΩΝ ΑΦΑΛΩΝ ΚΟΒΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΑ
Ο τόπος αυτός πρέπει να αξιοποιηθεί! Να αποτελέσει ένα ακόμα αξιοθέατο στο νησί μας. Οι πυραμίδες, οι επιγραφές και ο θρύλος, κατάλληλα σερβιρισμένα, θα ήταν αρκετά να προσελκύσουν εκατοντάδες τουρίστες.
Ο ΤΑΦΟΣ ΤΗΣ MC CORMICK
Τέλος να πούμε πως πέρα από τον τάφο του Τζών Πάπας, στο πιο κάτω επίπεδο και δεξιότερα υπάρχει και άλλος τάφος, αυτός της Βρετανίδας αθλήτριας και λάτρη της Ιθάκης, Linda Sprague Maccormic που πέθανε νέα, αφήνοντας εντολή  η στάχτη της να θαφτεί στο μέρος που λάτρεψε!