Παρασκευή 24 Ιουνίου 2016

Ο ΜΟΛΟΣ ΤΩΝ ΦΡΙΚΩΝ


     Επιτέλους ο μόλος των Φρικών τελείωσε και μάλιστα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα!
     Ένα πάρα πολύ ωραίο έργο που κοσμεί το λιμανάκι των Φρικών και προτρέπει τον Θαλάσσιο επισκέπτη να μείνει.
     Υπάρχουν δέστρες για μεγάλα σκάφη αλλά και δέστρες για μικρότερα. Η πλακόστρωση τελειώνει με αντιολισθητική κατασκευή, ώστε η αποβίβαση από τα σκάφη να γίνεται με ασφάλεια! Στην είσοδο τοποθετήθηκε σπαστό κιγκλίδωμα με κλειδί, ώστε να μπορούν να εισέρχονται μόνο τα αυτοκίνητα εξυπηρέτησης των σκαφών.  
     Στο ίδιο μοτίβο, με την πλακόστρωση του μόλου, κινείται και το παρκάκι (πρώην παιδική χαρά) των Φρικών που όταν τελειώσει θα αποτελέσει και αυτό κόσμημα για τις Φρίκες.
     Το έργο κατασκευάσθηκε από τον πολιτικό μηχανικό Γιάννη Μαυροκέφαλο με την επίβλεψη του επίσης πολιτικού μηχανικού του Δήμου Ανδρέα Μόσχου.
     Στο σημείο αυτό να πούμε ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στο Δήμαρχο Διονύση Στανίτσα, για τα έργα αυτά, τα οποία θα μπορούσαν να είχαν γίνει πριν από πολλά χρόνια.
     Αν κατορθώσουν η Περιφέρεια σε αγαστή συνεργασία πάντα με το Δήμο, να κατασκευασθεί και ο σταθερός προβλήτας, τότε οι Φρίκες θα μετατραπούν σε ένα από τα πλέον αξιόλογα θαλάσσια τουριστικά σημεία της περιοχής, αυξάνοντας κατακόρυφα τα έσοδα.
     Αν δε κατασκευασθεί και το καταδυτικό πάρκο στην περιοχή του Μάρμακα, όπως έχουμε πει, τότε οι Φρίκες θα μετατραπούν …σε San Tropez! Ελπίζουμε!!!  

Πέμπτη 9 Ιουνίου 2016

ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ


Όπως γράφουμε και στην αρχή, το blog έχει σαν κύριο σκοπό να αναδείξει τα κακώς κείμενα στο νησί μας και στη χώρα γενικότερα!  Αυτό όμως  δεν σημαίνει ότι παραβλέπουμε τα «καλώς κείμενα», τα οποία οφείλουμε να προβάλουμε εξ’ ίσου.
Μέχρι στιγμής η Δημοτική αρχή διαχειρίζεται αρκετά καλά την καθημερινότητα, ενώ παράλληλα προσπαθεί να δρομολογήσει την πραγματοποίηση μεγάλων έργων, όπως π.χ. το βιολογικό καθαρισμό, την ύδρευση, τον οίκο ευγηρίας, κλπ..
Ήδη τη στιγμή αυτή βρίσκονται σε εξέλιξη πάνω από 30 έργα, από μεγάλα όπως π.χ. η επισκευή του Δημαρχείου και της παλιάς Εφορείας μέχρι μικρά έργα όπως τσιμεντοστρώσεις, λιθοδομές κλπ.
Κάποια έργα τουριστικής σημασίας έχουν τελειώσει όπως η επισκευή του Αρχαιολογικού Μουσείου του Σταυρού και μέσα στην προσεχή εβδομάδα θα μεταφερθούν εκεί τα εκθέματα! Επίσης σε καλό δρόμο βρίσκεται και η αξιοποίηση της αρχαιολογικής περιοχής του Αι Θανάση.  
Όλα αυτά έγιναν και γίνονται σε μια εποχή τραγικά δύσκολη όπου και η παραμικρή δαπάνη εγκρίνεται από τον οικονομικό επίτροπο ασχέτως αν τα χρήματα υπάρχουν!
Να σημειώσουμε, επιπλέον, ότι ο Δήμος, μέχρι το Μάρτη του 16 δεν διέθετε μηχανικό, ωστόσο με τις ενέργειες του Δημάρχου (μέχρι και … στον πρωθυπουργό έφτασε)  τελικά εστάλη μηχανικός, αν και μόνο για ένα έτος, για να προχωρήσει τις μελέτες και γενικά να αντιμετωπίσει την εκάστοτε απαιτούμενη  γραφειοκρατία.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι παρ’ όλες αυτές τις αντιξοότητες  ο Δήμαρχος με την εργατικότητα την τόλμη και την επιμονή που τον διακρίνει έχει κατορθώσει να κάνει σε ελάχιστο χρόνο ... όσα δεν έκαναν άλλοι σε τετραετίες.
Ωστόσο λάθη και παραλείψεις πάντα υπάρχουν και εμείς έχουμε καθήκον να τα αναδεικνύουμε, πάντα  καλόπιστα και προς όφελος αυτού του τόπου και των κατοίκων του.
     --------------------------------
Όπως είναι γνωστό το μεγαλύτερο μέρος του ΑΕΠ του νησιού μας παράγεται από τον τουρισμό.
Δυστυχώς η οργάνωση της τουριστικής μας αγοράς έχει μείνει τραγικά πίσω. Τίποτε σοβαρό δεν έχει γίνει μέχρι τώρα για την προώθηση του τουρισμού στον τόπο μας.
Ακόμα και η σημερινή Δημοτική αρχή έχει παραδώσει την προώθηση του τουρισμού μας σε χέρια ερασιτεχνών ή άσχετων που τυχαίνει να έχουν κάποια μονάδα ενοικιαζομένων δωματίων και δεν γνωρίζουν καν τι σημαίνει τουριστικό μάρκετινγκ.  
Όλα τα άρθρα που κατά καιρούς έχω γράψει για το θέμα αυτό έχουν πέσει σε ώτα μη ακουόντων . Βλέπετε ο χαρακτηριστικός τύπος του νεοέλληνα είναι ο λεγόμενος «ξερόλας», από τον οποίο θα ακούσεις και τη συνήθη έκφραση: « ποιος είσαι εσύ που θα μας κάνεις υποδείξεις;»
Έτσι λοιπόν εις μάτην έγραψα και ξανάγραψα σχετικά με την προώθηση του τουρισμού και την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου στον τόπο μας. Απολύτως τίποτε δεν έχει γίνει μέχρι τώρα!
Ας ελπίσουμε ότι ο σημερινός Δήμαρχος θα λάβει σοβαρά υπ’ όψη το θέμα αυτό και θα αναθέσει σε ειδικούς να οργανώσουν την εκμετάλλευση του τουριστικού κεφαλαίου που διαθέτουμε (Φυσικό κάλος και Ιστορία).
Προς το παρόν εμείς θα επισημάνουμε κάποια βασικά λάθη μήπως υπάρξει ευαισθητοποίηση και διορθωθούν.
·      Όπως είπαμε ένα από τα βασικά μας τουριστικά κεφάλαια είναι το φυσικό κάλος. Ένας από τους ωραιότερους τόπους για επίσκεψη, μπάνιο και ξεκούραση είναι ο Μάρμακας, η Παραλία Ρομποτή και η παραλία Αλυκές. Δυστυχώς ο δρόμος που οδηγεί στις παραλίες αυτές δεν είναι βατός από συμβατικά αυτοκίνητα.






Θα έπρεπε ήδη, για την παρούσα τουριστική περίοδο, να είχαν αρχίσει οι εργασίες επιδιόρθωσης στα σημεία εκείνα που έχει διαβρωθεί. Περιττό δε να τονίσουμε ότι η ασφαλτόστρωση ολόκληρου αυτού του δρόμου (τουλάχιστον μέχρι την Παναγία στο μύλο) θα πρέπει μα μπει σε πρώτη προτεραιότητα.
·      Η προηγούμενη δημοτική αρχή, για να επιδείξει έργο, αποφάσισε να πλακοστρώσει τον προβλήτα των Φρικών!!! Έλα όμως που οι πλάκες δεν έφτασαν!!! Το αποτέλεσμα ήταν τραγικό από απόψεως αισθητικής αλλά και επικίνδυνο. Σωστά λοιπόν η νέα Δημοτική αρχή αποφάσισε να ξηλώσει τα προηγούμενα και να τον στρώσει σωστά και καλαίσθητα. Δυστυχώς η απόφαση λόγω έλλειψης  μηχανικού βγήκε κάπως αργά!!! Όμως το έργο θα έπρεπε να είχε τελειώσει προ πολλού. Τώρα θα πρέπει να επισπευσθεί ώστε το έργο να τελειώσει το συντομότερο καθώς έρχονται σκάφη στις Φρίκες και φεύγουν και μαζί τους τα έσοδα που θα άφηναν.
·     


Δεν έχει γίνει τίποτε σοβαρό για την προβολή του νησιού! Ούτε καν ένα διαφημιστικό φυλλάδιο προς τους παράγοντες του τουρισμού. Έχω κατά καιρούς δημοσιεύσει εμπεριστατωμένα άρθρα για το πώς γίνεται αυτού του είδους η προβολή, όμως πάντα …κάποιοι ξέρουν καλύτερα
·       Η υπόθεση «προβολή της ιστορικής Ιθάκης» καθυστερεί πάρα πολύ. Σημειώνω ότι η προβολή δεν είναι μόνο ο αρχαιολογικός χώρος του Αϊ Θανάση, είναι μια σειρά ενεργειών που πρέπει να γίνουν παράλληλα με τον εξωραϊσμό του χώρου.
·     
ΤΟ ΣΠΗΛΑΙΟ ΤΟΥ ΜΠΟΓΟΡΔΟΥ
Υπάρχουν πολλά σημεία που θα μπορούσαν να αποτελέσουν πόλο έλξης αφού διαμορφωθούν ανάλογα με πολύ λίγα χρήματα! Παράδειγμα το «σπήλαιο του Μπογόρδου» στην Ανωγή, οι πυραμίδες του Τζων Πάπας στην Εξωγή και πολλά άλλα.
·    
 
Σε πρώτο πλάνο θα έπρεπε να μπει το «καταδυτικό πάρκο». Οι τούρκοι πρόσφατα βύθισαν  ένα ολόκληρο Airbus (που αγόρασε ο Δήμος Αιδηνίου 93.000$) έξω από το Κουσάντασι  με σκοπό την παραπέρα ανάπτυξη του καταδυτικού τους τουρισμού. (οι Τούρκοι έχουν αναπτύξει καταδυτικά πάρκα από το 1996) 
Δείτε εδώ: http://sputniknews.com/europe/20160605/1040820560/turkey-plane-tourism.html.
Ο καταδυτικός τουρισμός είναι ακριβός τουρισμός και εμείς διαθέτουμε τα φόντα της προσέλκυσής του με την προϋπόθεση βέβαια της δημιουργίας του πάρκου!  
Πιστεύω ότι είναι καιρός ο Δήμαρχος να δει σοβαρά την υπόθεση «τουρισμός στην Ιθάκη» και να δράσει υπεύθυνα και επαγγελματικά!
Όπως είπαμε επειδή δεν υπάρχει στο Δήμο ειδικός σε θέματα τουριστικού marketing γίνονται λάθη τα οποία επηρεάζουν αρνητικά τον τουρισμό. Ο τουρισμός είναι μια ευαίσθητη βιομηχανία και το παραμικρό λάθος έχει επιπτώσεις. Ο τουρίστας, ιδιώτης ή οργανωμένος, πρέπει να φύγει απόλυτα ικανοποιημένος από τον τόπο μας, ώστε να αποτελέσει κινούμενη διαφήμιση.


·      Παράδειγμα λάθους είναι η πινακίδα στην είσοδο του Σταυρού «προς κοιμητήριο». Η πινακίδα πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα και στη θέση της να μπουν πινακίδες «προς Φρίκες – Κιόνι» 
· Ευτυχώς οι πινακίδα στις Φρίκες «προς Κιόνι» μπήκε επιτέλους. 
Η πινακίδα απέναντι από τις βάρκες ΔΕΝ είναι απαραίτητη!   
·     
Τα Πρώτα Κουρβούλια είναι μια πολύ ωραία, αν και μικρή, παραλία. Πολύ ειδυλλιακή με πεντακάθαρα νερά και σε απόσταση αναπνοής από τις Φρίκες. Πρόσφατα ο Σύλλογος Φρικών κατασκεύασε μια πολύ ωραία πρόσβαση που «δένει» με το περιβάλλον.
Το κακό όμως είναι το κτίσμα στο Νότιο τμήμα της παραλίας, απομεινάρι του παρελθόντος, που το πάλαι ποτέ χρησίμευε για να αλλάζουν … οι κυρίες. Τώρα πλέον οι κυρίες αλλά και οι κύριοι αλλάζουν επί τόπου καλύπτοντας τα «απόκρυφα» μέρη τους με μια πετσέτα!  Κάποιες μάλιστα (οι καλλίγραμμες) δεν καλύπτουν τίποτα!!! Στο «αποδυτήριο» δεν πάει κανείς πλέον και χρησιμεύει μόνο για αφοδευτήριο από κάποιους «πολιτισμένους».
Το αίσχος αυτό πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα!

·      Είναι πολλά αυτά που πρέπει να διορθωθούν! Δεν  μπορούμε να αναφερθούμε σε όλα! Όμως είμαι βέβαιος ότι αυτή τη φορά το άρθρο αυτό δεν θα πέσει σε ώτα μη ακουόντων.

·     
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω τον εξαίρετο φίλο μου Μιχάλη Τουμπή, ιδιοκτήτη του μεγαλύτερου οίκου τουριστικών εκδόσεων στην Ελλάδα, που μετά από παράκλησή μου (βλέπετε δεν υπάρχει μεγάλη αγορά) εξέδωσε βιβλίο που προβάλει την Ιθάκη σε 20 γλώσσες με κείμενα και φωτογραφικό υλικό του αρχείου του αλλά και δικό μου. Θα το βρείτε στα τουριστικά μαγαζιά. 

Σάββατο 4 Ιουνίου 2016

ΕΚΔΡΟΜΗ ΑΣΤΑΚΙΩΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ ΣΤΟ ΘΙΑΚΙ


Και αυτή η εκδρομή διοργανώνεται από το σύλλογο Αστακιωτών Αθήνας. Όπως βλέπετε η τιμή είναι εξαιρετικά φθηνή σε σύγκριση με αυτά που πληρώνουμε για να πάμε Αθήνα με λεωφορείο από Αστακό ή από Πάτρα. Η εκδρομή στοιχίζει 20€ το άτομο πήγαινε -έλα, και μάλιστα μέχρι Ομόνοια, ενώ με λεωφορείο είναι το λιγότερο 60€.

Αν κάποιος από το Θιάκι θέλει να πάει Αθήνα, με το πούλμαν των Αστακιωτών, θα του κοστίσει μόνο 20€ αντί 60! 


ΕΚΔΡΟΜΗ ΑΓ. ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΘΗΝΑ -ΑΣΤΑΚΟΣ
17-20 Ιουνίου 2016                                                                              
Εκδρομή Αθήνα-Αστακός-Μύτικας-Iθάκη

Η Ένωση Αστακηνών και  ο Σύλλογος Χοβολιωτών οργανώνει  εκδρομή Αθήνα-Αστακός-Μύτικας -Ιθάκη, η όποια θα γίνει την Παρασκευή 17 Ιουνίου έως 20 Ιουνίου 2016 .
Το κόστος ανά άτομο είναι 20€ με επιστροφή. Αναγκαία προϋπόθεση η εγγραφή 30 ατόμων. Μετά την 10 Ιουνίου το κόστος θα είναι 30€. Οι θέσεις είναι περιορισμένες, προλάβετε. Βοηθήστε την προσπάθεια μας!
Το πούλμαν θα Αναχωρήσει Παρασκευή 17 Ιουνίου :
Α)από Αμπελοκήπους (στάση Μετρό) στις 4:30 μμ ακριβώς
Β) από την  Ομόνοια ( Χόντος Center)  στις 4:45    μμ  ακριβώς

Η επιστροφή για Αθήνα το απόγευμα της  Δευτέρας  ,  20 Ιουνίου  στις 4:00 μ.μ., από Αστακό.
Αν χρειαστείτε δωμάτιο , το δίκλινο με πρωινό από 28
Όσοι δεν μπορούν να μετακινηθούν στα χωριά Ξηρομέρου ή Μύτικα θα τους μεταφέρουν  εθελοντές του συλλόγου Χοβολιωτών (προσυνεννόηση)
Για την Ιθάκη  με θαλάσσιο Ταξί (ειδική τιμή και προσυνεννόηση)

Δηλώσεις συμμετοχής:
KTENAS TRAVEL : Α : 211-2160512 / Β : 210-5717525 , ΚΙΝ: Α)6955248267 Β)6951099020

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΧΟΒΟΛΙΩΤΩΝ -  ΕΝΩΣΗ ΑΣΤΑΚΗΝΩΝ
Περισσότερες Πληροφορίες
   Γιώργος  Βασίλας    2646041520-  -6934504319
       Δημ. Γουλές            210-6469666- -  6976654854
                                    Χρ. Μάντζαρης        210- 6754590- - 6972228484
                                    Παν. Πατσέλας         6987950724

ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ:
Σαν αιτιολογία στην κατάθεση να αναφέρεται το ονοματεπώνυμο σας και το τηλέφωνο σας. Παράλληλα δίνετε  υποχρεωτικά τα στοιχεία σας τηλεφωνικά στο γραφείο Κτένας tvavel και παίρνετε αριθμό θέσης.
ALPHA BANK: GR1801404220422002786025881       
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ:  GR95 0172 0910 0050 9102 9174401                                                      EUROBANK: GR4202602000000400123701387                                                                                          ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ: 525/001313-71

Κυριακή 22 Μαΐου 2016

ΑΝΟΙΞΗ



Ας αφήσουμε για λίγο πίσω τα δυσάρεστα με λίγο χρώμα από τον κήπο μας.

Σήμερα παρουσιάζουμε μερικά από τα πιο περίεργα λουλούδια της Ιντάν!!!!

























Και μία από τη χθεσινή καταιγίδα!!!


Σάββατο 21 Μαΐου 2016

ΜΕΓΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ ΑΓΙΑ ΕΛΕΝΗ


      

Ποιος ήταν ο Μέγας ή Άγιος Κωνσταντίνος τον οποίο  γιορτάζουμε σήμερα μαζί με τη μητέρα του Ελένη; Τι ρόλο έπαιξε    στο χριστιανισμό και γιατί αγιοποιήθηκε ένας Ρωμαίος    Αυτοκράτορας του οποίου ο βίος υπήρξε πλήρης πολεμικών  επιχειρήσεων, συνωμοσιών, στυγνών δολοφονιών και  καιροσκοπισμού;
Βεβαίως δεν είναι δυνατόν μέσα σε λίγες γραμμές να περιγράψουμε ένα σημαντικό Ρωμαίο Αυτοκράτορα, ωστόσο θα προσπαθήσουμε να φωτίσουμε μερικά σημεία προς χάρη της αλήθειας.
Για να μπορέσει κανείς να δει την αλήθεια θα πρέπει να μελετήσει εμπεριστατωμένα τους ιστορικούς της εποχής.
Ένα τεράστιο σφάλμα στο χώρο της ιστορίας, που οδηγεί αυτόχρημα στην αυτοκατάργηση του ιστορικού και των ερευνών του, είναι η χρησιμοποίηση της ιστορίας με οποιεσδήποτε διασκευές της κατά το δοκούν, ώστε να χρησιμοποιείται για να αποδειχθούν πράγματα που ιστορικά δεν θεμελιώνονται. Ένα άλλο επίσης πρόβλημα είναι όχι μόνο η ιδεολογική χρήση της ιστορίας και των πηγών ακόμη, αλλά και ο ιστορικός αναχρονισμός. Να επιχειρούνται δηλαδή ερμηνείες στα ιστορικά γεγονότα και στα ιστορικά πρόσωπα μέσα από κρίσεις και προϋποθέσεις του παρόντος. 
Μιλώντας για τον Μέγα Κωνσταντίνο, ποιες είναι οι πηγές από τις οποίες αντλούμε πληροφορίες;
Ο ένας ιστορικός είναι ο φίλος και συνεργάτης του Κωνσταντίνου, χριστιανός Ευσέβιος, μετέπειτα επίσκοπος Καισαρείας. Ο Ευσέβιος περιγράφει τα γεγονότα της εποχής μέσα από το πρίσμα της χριστιανικής πίστης.
Ο άλλος ιστορικός είναι ο Εθνικός, Ζώσιμος. Ο Ζώσιμος έγραψε την ιστορία του μετά το θάνατο του Αυτοκράτορα και θεωρείται ως πλέον αντικειμενικός.
Ο τρίτος είναι ο Λακτάντιος, επίσης χριστιανός και δάσκαλος του Κρίσπου γιού του Κωνσταντίνου.  
Ωστόσο και οι τρείς ιστορικοί περιγράφουν τον Μεγάλο Κωνσταντίνο ως ένα στυγνό στρατιωτικό και έξυπνο πολιτικό εκείνης της εποχής και τίποτα περισσότερο.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος (Flavius Valerius Aurelius Constantinus), γνωστός και ως Κωνσταντίνος Α΄ ή Άγιος Κωνσταντίνος (στην Ορθόδοξη Εκκλησία μόνο) γεννήθηκε στη Ναϊσσό (σημερινή Νις της Σερβίας) στις 27 Φεβρουαρίου του 272 και πέθανε το 337 στη Νικομήδεια (σημερινό Ισμίτ στην Τουρκία). Ήταν Ρωμαίος αυτοκράτορας. Είχε θρακική-ιλλυρική καταγωγή.
 Ήταν αυτοκράτορας της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας από το 312 έως το 324 και μονοκράτορας από το 324 έως το 337.Ο Κωνσταντίνος έμεινε στην ιστορία κυρίως για τρείς λόγους:
1.   Το 313 στη σύνοδο του Μεδιολάνου, (σημερινό Μιλάνο) υπέγραψε διάταγμα ανεξιθρησκίας για πρώτη φορά στην ιστορία. Έτσι οι χριστιανοί έπαψαν να διώκονται.
2.   Μετέφερε την πρωτεύουσα της Αυτοκρατορίας στη Κωνσταντινούπολη αντί της Ρώμης
3.   Συγκάλεσε την Α’ Οικουμενική σύνοδο στη Νίκαια της Γαλλίας η οποία υπήρξε καθοριστική για την μετέπειτα εξέλιξη της χριστιανικής θρησκείας.
Ο Κωνσταντίνος διεξήγαγε πλήθος εμφυλίων πολέμων και μέσα από συνωμοσίες, ίντριγκες, ύπουλες δολοφονίες, κατόρθωσε από απλός χιλίαρχος να ανακηρυχτεί σε αυτοκράτορα. Ο «χριστιανός» Κωνσταντίνος δεν δίστασε να δολοφονήσει μεταξύ πολλών άλλων και  τον πεθερό του Μαξιμινιανό, τον κουνιάδο του Μαξέντιο, τούς γαμβρούς του Λικίνιο και Βασσιανό. Και το χειρότερο δολοφόνησε το γιό του Κρίσπο και τη δεύτερη σύζυγο του Φάουστα. (Για το λόγο αυτό η Ρωμαιοκαθολική εκκλησία δεν τον έχει ανακηρύξει ως άγιο).
Στο έργο του ο Κωνσταντίνος είχε ως συμπαραστάτη τη μητέρα του Ελένα (Flavia Iulia Helena Augusta). Τα ιστορικά γεγονότα δείχνουν ότι πίσω από κάθε ενέργεια του Αυτοκράτορα βρίσκονταν η μητέρα του Ελένα. Για παράδειγμα αυτή ήταν που τον έπεισε να πνίξει μέσα στο καυτό λουτρό την γυναίκα του Φάουστα!
Η Ελένα ήταν ταπεινής καταγωγής, κόρη ταβερνιάρη και παλλακίδα του πατέρα του Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνου Χλωρού του Α’. Γεννήθηκε το 248 ή το 249 μ.Χ. στο Δρέπανο (σημερινή Γιάλοβα) της Βιθυνίας. Ήταν μια ιδιαίτερα δυναμική γυναίκα και επηρέαζε άμεσα τον Αυτοκράτορα. Μελέτησε το χριστιανισμό χωρίς ποτέ να βαπτιστεί (ο Ευσέβιος έχει διαφορετική άποψη).
Δική της ήταν η ιδέα του οράματος του Κωνσταντίνου, να διαδώσει το μύθο του «Εν τούτω νίκα»  (in hoc signo vinces) πριν τη μάχη του Τίβερη, που θα είχε να αντιμετωπίσει το στρατό του κουνιάδου του Μαξέντιου. Τότε ο Κωνσταντίνος είχε στις τάξεις του πολλούς χριστιανούς στους οποίους έπρεπε να δώσει κίνητρο για να πολεμήσουν σκληρά.
Ποιο ήταν όμως το κίνητρο που οδήγησε τον Κωνσταντίνο να μεταστραφεί υπέρ των χριστιανών; Η απάντηση είναι απλή και συνάγεται από τα γραφόμενα όλων των ιστορικών: Ήταν καθαρά λόγοι πολιτικοί!
Διορατικός όντας, έβλεπε την άνοδο του χριστιανισμού και αποφάσισε να συνδιαλλαχτεί με τους χριστιανούς.
Έτσι, οι χριστιανοί, πέραν της αυτονόητης αναγνώρισης και νομιμοποίησης, κέρδισαν κρατικά αξιώματα, αποκατάσταση περιουσιακών στοιχείων, οικονομικά προνόμια, απόκτηση γης, ο κλήρος φορολογική απαλλαγή, χορηγίες και δικαίωμα ιδιοκτησίας επί ναών των εθνικών. Σε αντάλλαγμα, οι χριστιανοί σταμάτησαν πλέον ν' αρνούνται την στράτευση (η οποία ήταν και το κυρίως ζητούμενο για τον Κωνσταντίνο), του παραχώρησαν δικαιοδοσία πάνω σε θεολογικά ζητήματα, καθώς και στον διορισμό επισκόπων, ενώ τον έχρισαν και ως...13ο απόστολο (ισαπόστολος). Με λίγα λόγια, ο Κωνσταντίνος ανέλαβε την προστασία και κηδεμονία της χριστιανικής πίστης.
Βεβαίως ο Κωνσταντίνος ουδέποτε έγινε χριστιανός (παρά τα όσα ψευδή αναφέρονται στα … σχολικά μας βιβλία) αντίθετα μέχρι την τελευταία μέρα της ζωής του θυσίαζε στον Δία (Zeus) ως Pontifex Maximus.
Όπως είπαμε παραπάνω ο Μέγας Κωνσταντίνος κήρυξε την Ανεξιθρησκία, όμως δεν επέβαλε το χριστιανισμό ως επίσημη θρησκεία. Αυτό το έκανε ο Θεοδόσιος ( Flavius Theodosius Augustus,) 347-395), γνωστός και ως Μέγας Θεοδόσιος.
Ο Θεοδόσιος επέβαλε το χριστιανισμό δια της βίας, κατεδάφισε και έκαψε πολλά από τα αρχαία μνημεία, κατάργησε τους Ολυμπιακούς Αγώνες, απαγόρευσε δια θανάτου τη λατρεία των παλαιών θεών και βεβαίως χρησιμοποιούσε βασανιστήρια για να επιβάλει τη χριστιανική πίστη.
Η αρχή είχε γίνει από το δευτερότοκο γιό του Μεγάλου Κωνσταντίνου, Κωνσταντίνο τον Β’ και συνεχίσθηκε από τον έτερο γιό του, Κωνστάντιο, με την ίδρυση της Σκυθούπολης, (Beit She'an στο Ισραήλ), κέντρο στο οποίο βασανίζονταν οι Έλληνες «εθνικοί». Στη Σκυθούπολη μαρτύρησαν εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες. Τα κρεματόριο της Σκυθούπολης έκλεισε από τον Αυτοκράτορα Ιουλιανό, γνωστό στα σχολικά βιβλία ως «παραβάτη». Αναβίωσε όμως επί Θεοδοσίου.
ΣΚΥΘΟΥΠΟΛΗ
Τελικά ο ολετήρας της Ελληνικής φιλοσοφίας και του Ελληνικού πνεύματος και κατά προέκταση του παγκόσμιου πολιτισμού ήταν ο Θεοδόσιος. Επέβαλε τον χριστιανικό σκοταδισμό με βία και αίμα! Δυστυχώς ακόμα και σήμερα τα σχολικά βιβλία τον αναφέρουν ως «Μέγα».
Αναρωτιέμαι ως πότε  θα χειραγωγούμαστε από το σκοταδισμό της εκκλησίας!!!

Παρασκευή 20 Μαΐου 2016

Η ΗΘΙΚΗ ΤΗΣ ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗΣ ΚΑΙ Η ΚΑΜΠΥΛΗ LAFFER




Ο Arthur Laffer είναι Αμερικανός καθηγητής οικονομολόγος. Για πρώτη φορά μίλησε για τη θεωρία της καμπύλης του, στον Dick Cheney και στον Donald Rumsfeld το 1974 και από τότε καθιερώθηκε σαν βασική οικονομική θεωρία γνωστή ως «Καμπύλη Λάφερ»
Η θεωρία είναι απλή σχετικά:
Όταν ο φορολογικός συντελεστής είναι μηδέν, το κράτος δεν εισπράττει καθόλου έσοδα.
Το ίδιο ισχύει αν ο φορολογικός συντελεστής είναι ίσος με 100%, για τον απλούστατο λόγο ότι ο φορολογούμενος δεν έχει κανένα κίνητρο να παράγει δουλεύοντας καθώς το κράτος θα του πάρει όλα τα λεφτά. 
Όμως υπάρχει το ιδανικό σημείο - Optimum point (που διαφέρει από οικονομία σε οικονομία), και που στο οποίο το κράτος εισπράττει το μέγιστο αριθμό των εσόδων.
Σύμφωνα με τον Λάφερ από το ιδανικό σημείο και πάνω δεν έχει νόημα η αύξηση των φορολογικών συντελεστών καθώς τα χρήματα που θα εισπραχθούν θα μειωθούν, καθώς θα πληγούν η κατανάλωση, οι επενδύσεις και εν τέλει η οικονομική ανάπτυξη. Παράλληλα όμως θα συμβεί και κάτι άλλο:  θα αυξηθεί η φοροδιαφυγή γιατί ο πολίτης αισθάνεται πλέον ότι το κράτος και οι κυβερνώντες τον ληστεύουν. Έτσι το Δημόσιο θα εισπράττει λιγότερα φορολογικά έσοδα απ' όσα θα μπορούσε. 


Κατά την άποψή μου ήδη έχουμε ξεπεράσει το σημείο αυτό και τα κρατικά έσοδα έχουν πάρει την κατιούσα! Ο παρακάτω πίνακας είναι ενδεικτικός και δείχνει τη μεγάλη υστέρηση των φορολογικών εισπράξεων το α’ τρίμηνο του 2016!
Αυτό δεν στηρίζεται απλώς στην άποψή μου, η οποία βέβαια θα μπορούσε να αμφισβητηθεί, στηρίζεται επίσης  σε μελέτη της ΕΚΤ για την καμπύλη Laffer που δημοσιεύθηκε τον περασμένο Απρίλιο. 
Είπαμε παραπάνω ότι η υπέρβαση του ιδανικού σημείου της καμπύλης θα οδηγήσει στη παραπέρα φοροδιαφυγή καθώς και ο ποιο έντιμος πολίτης σκέφτεται σήμερα: «Δεν θα στερήσω εγώ τη ζωή των παιδιών μου για να συντηρούνται Καρανίκες…»
Συνάδει αυτό με την ηθική του νομοταγούς πολίτη;
Διαβάστε το άρθρο που ακολουθεί:

                                                     Του Κώστα Γιαννακίδη**
Όταν ξέσπασε η κρίση, ο Γιώργος Παπανδρέου συνήθιζε να αναφέρεται στον «νέο πατριωτισμό των Ελλήνων», δηλαδή στην εκπλήρωση των φορολογικών υποχρεώσεων του πολίτη προς το κράτος. Ως ιδέα άνθισε στην αρθρογραφία της εποχής. Έφτανε η εθνική επέτειος και γράφαμε ότι ο καλός πατριώτης δεν βγάζει σημαία στο μπαλκόνι, αλλά πληρώνει τους φόρους του. Όμως απεδείχθη ότι ενίοτε βγάζει και τη σημαία στο μπαλκόνι και τα λεφτά στο εξωτερικό.
Η φορολόγηση είναι χρήσιμο μέγεθος που περιγράφει τη σχέση του πολίτη με το κράτος και αναδεικνύει την ηθική της διάσταση. Δεν είναι τυχαίο πώς σε ορισμένες χώρες της Δύσης –και σε αρκετές Πολιτείες των ΗΠΑ- η εκκαθάριση φόρου που λαμβάνει ο πολίτης περιλαμβάνει αναλυτική έκθεση για τη διάθεση των δημοσίων εσόδων. Κοινώς ξέρεις που πηγαίνουν τα λεφτά σου. Βλέπεις να χτίζεται το σχολείο και λες ότι έχεις πληρώσει δύο θρανία και μισό τοίχο –αντίστοιχη σχέση στην Ελλάδα αναπτύσσει μόνο ο θαμώνας με το σκυλάδικο, εξ ου και η έκφραση «το έχω χτίσει αυτό το μαγαζί».
Από φορολογικής απόψεως, λοιπόν, η σχέση του Έλληνα με το κράτος ήταν και είναι ανήθικη, χωρίς μάλιστα να την απολαμβάνουν όλοι. Άλλωστε η φοροδιαφυγή αποτελεί έναν από τους πυλώνες του δημοσιονομικού μας προβλήματος. Το κράτος μεγάλωνε και, αντί να το ταΐζουμε με φόρους, το μπουκώναμε με δανεικά. Κάπως έτσι, πολλές κατηγορίες συμπατριωτών μας ήταν για πολλά χρόνια φορολογικά άποροι.
Την εποχή δε που έκανες φορολογική δήλωση στο χέρι και χωρίς διασταύρωση στοιχείων, συμπλήρωνες τα ποσά περίπου όπως τώρα χρεώνεις το ποτό στο δωμάτιο του ξενοδοχείου. Αρκεί να μπορούσες. Και ήταν πολλοί αυτοί που μπορούσαν.
Βέβαια εδώ κάποιοι σημειώνουν ότι οι επιπτώσεις της φοροδιαφυγής είναι, μέχρι κάποιο βαθμό πλασματικές: εκείνος που φοροδιαφεύγει επιδίδεται σε μεγαλύτερη κατανάλωση, κινεί την οικονομία και, ούτως ή άλλως, θα δημιουργήσει φορολογητέα ύλη.
Δεν είναι έτσι. Δεν είναι καθόλου έτσι, ειδικά όταν το χρήμα κρύβεται σε στρώμα ή αποδημεί στην αλλοδαπή.
Στον εθνικό αντιμνημονιακό μύθο η μομφή για τη φοροδιαφυγή πέφτει στους «καρχαρίες» της οικονομίας. Μισή αλήθεια, ίσως και λιγότερη αφού παραβλέπει τα «πιράνχα». Μπορεί οι μεγάλοι να έκαναν χοντρές μπίζνες, οι μικροί, όμως, νομιμοποίησαν τη φοροδιαφυγή στα ήθη της καθημερινότητας. Ναι, εντάξει, όλα ξεκινούν από την τουρκοκρατία, από τη σχέση αντιπαλότητας μεταξύ κράτους και πολίτη και πάει λέγοντας. Αυτά είναι Ιστορία και εδώ έχουμε να κάνουμε με Μαθηματικά.
Η φοροδιαφυγή είναι σπορ των ελεύθερων επαγγελματιών. Συχνά είναι και τρόπος επιβίωσης. Μισό λεπτό. Αυτό δεν ισχύει για όλους τους ελεύθερους επαγγελματίες. Δεν είναι, για παράδειγμα, το ίδιο ένας τεχνίτης με έναν που εργάζεται ως μισθωτός με μπλοκάκι.
Τον τεχνίτη μπορεί να τον παρακαλέσεις και εσύ να σου κάνει τη δουλειά χωρίς τιμολόγιο επειδή, απλώς, δεν έχεις να πληρώσεις και ΦΠΑ. Ξέρω συνεργείο αυτοκινήτων που η τιμή «χωρίς» διαφέρει κατά 50% από την τιμή «με απόδειξη». Ο τύπος, όμως, που εργάζεται ως μισθωτός με μπλοκάκι δεν μπορεί να πληρωθεί με «μαύρα». Συχνά δε, όπως και άλλες κατηγορίες επαγγελματιών, προπληρώνει ΦΠΑ και περιμένει να εισπράξει το τιμολόγιο του.
Με το νέο Φορολογικό και Ασφαλιστικό πλαίσιο, ένας ελεύθερος επαγγελματίας καλείται να πληρώσει σε φόρους και εισφορές περισσότερο από το 50% του εισοδήματος του. Ας πούμε ότι βγάζει 20.000 τον χρόνο. Οι φόροι και οι εισφορές φτάνουν στις 10.372 ευρώ. Γελάς πικρά. Πας στο άλλο άκρο με εισόδημα 100.000 ευρώ τον χρόνο. Οι υποχρεώσεις φτάνουν στο 60,6% του εισοδήματος. Γελάς δυνατά, χαχανίζεις!!!!
Και μετά, όταν βρεις την ανάσα σου, αρχίζεις και αναρωτιέσαι: είναι δυνατόν να υπάρχει άνθρωπος που, με αυτούς τους συντελεστές, μπορεί να κλέψει την εφορία και να μην το κάνει; Εδώ δεν υπάρχει πλέον θέμα ηθικής, αλλά κοινής λογικής. Αλλά και φιλοσοφικά να το δεις, οι αριθμοί σε υποχρεώνουν πλέον να συζητήσεις για το όριο πάνω από το οποίο αποκτάς το ηθικό δικαίωμα να στραφείς, παρανομώντας, κατά του κράτους, επικαλούμενος την επαγγελματική και οικογενειακή σου επιβίωση.
Ένας φίλος μου είπε ότι κλείνει το μπλοκ του επειδή «δεν δέχεται να πληρώνει Καρανίκες». Αυτό, όσο απλοϊκό και αν ακούγεται, περιγράφει και μία από τις συγκρούσεις που γεννιούνται στα πόδια της κρίσης. Οι άνθρωποι της παραγωγής αισθάνονται τον βρόγχο στο λαιμό επειδή το κράτος αρνείται να κόψει έστω και ένα δάχτυλο από το μακρύ του χέρι – και για να μη γίνονται παρανοήσεις, αυτή η πολιτική της άγριας φορολόγησης, μόνο «νεοφιλελεύθερη» δεν είναι.
Η άγρια φορολόγηση οξύνει τις αντιθέσεις, κρατάει ζωντανή την πολεμική του πολίτη απέναντι στο κράτος. Το πιο παραγωγικό, το δημιουργικό κομμάτι της κοινωνίας επιβεβαιώνει το δικαίωμα του να αισθάνεται υπό διωγμό. Η ανηθικότητα της φοροδιαφυγής λειαίνεται με σοβαρά επιχειρήματα. Ακόμα και αν δεν μισείς το κράτος, αισθάνεσαι ότι σε μισεί αυτό.
** Ο Κώστας Γιαννακίδης είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και σπούδασε οικονομικά. Ξεκίνησε την καριέρα του στην εφημερίδα "Θεσσαλονίκη", την οποία εγκατέλειψε για τον αθηναϊκό ραδιοφωνικό σταθμό "Flash" και τη δημιουργία του flash.gr. Διετέλεσε στέλεχος του "Αθήνα 2004", συνεργάστηκε με το "Έψιλον" της "Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας", με τον "Ελεύθερο Τύπο" και τον ραδιοσταθμό "City", μέχρι την αναστολή της λειτουργίας τους από τη διοίκηση Αγγελοπούλου-Δασκαλάκη. Kαθημερινά (10.00-12.00) είναι ο Citizen στον "Βήμα FM 99.5". Γράφει σε διάφορα έντυπα.