Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΩΝ ΦΡΙΚΩΝ


                                                                                     Του Δημοσθένη Συρμή 

ΟΙ ΦΡΙΚΕΣ ΠΡΙΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟΠΝΟΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΑΤΟΥ

Πριν περίπου μια βδομάδα στο Ιόνιο φύσηξαν άνεμοι Βορειοανατολικοί 7 Μποφόρ. Τα αποτελέσματα στο λιμάνι των Φρικών ήταν καταστροφικά.
Τα κύματα έφτασαν μέχρι την άσφαλτο και βέβαια πέταξαν τέσσαρες βάρκες έξω μισοσπασμένες.  Το χειρότερο όμως είναι ότι έκοψαν τον προβλήτα, που δένονταν οι ερασιτεχνικές βάρκες, στη μέση και τον θρυμμάτισαν. 

Ο  ΠΡΙΒΛΗΤΑΣ ΤΩΝ ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΩΝ ΣΠΑΣΜΕΝΟΣ

Φυσικό ήταν αυτό να συμβεί με τέτοιο αέρα!
Το λιμάνι των Φρικών είναι εντελώς απροστάτευτο από τους Ανατολικούς ανέμους που βέβαια είναι πιο συχνοί και ισχυροί το Χειμώνα.
Ο προβλήτας του αίσχους που κατασκεύασε ο πρώην νομάρχης κ. Γιωργάτος και η συντροφιά του, όχι μόνο δεν προστατεύει το λιμάνι αλλά αντίθετα, η διευθέτηση που έγινε «σπρώχνει» τον πυθμένα νοτιοδυτικά και «μπαζώνει» το δεξιό κομμάτι του λιμανιού που σε λίγο θα αχρηστευθεί.
Το έργο αυτό κόστισε πολλά. Πάρα πολλά!! Δεν γνωρίζω αν το υψηλό αυτό κόστος ήταν δικαιολογημένο, εκείνο όμως που γνωρίζω καλά είναι ότι οι πλωτοί προβλήτες χρησιμοποιούνται αποκλειστικά μέσα σε λιμάνια ή σε απάνεμα μέρη και δεν είναι κυματοθραύστες γιατί απλά το κύμα περνάει από κάτω.  
Απορούμε λοιπόν ποιοι ήταν οι «μηχανικοί» που υπέδειξαν την χρησιμοποίηση των πλωτών και γιατί; Και ας μη μας φέρουν σαν δικαιολογία το… μεγάλο (;) βάθος και συνεπώς το κόστος, γιατί εγώ προσωπικά με κατάδυση έχω διαπιστώσει ότι το βάθος, μαζί με την λάσπη, στο απώτατο σημείο δεν ξεπερνάει τα 6,5 μέτρα.
Όταν ο κ. Γιωργάτος επρόκειτο να ξαναβάλει υποψηφιότητα είχε το θράσος να ξανάρθει στις Φρίκες και χωρίς να ερυθριά, δήλωσε ότι αναλαμβάνει το …πολιτικό κόστος!!
Τα χαμένα έσοδα τόσων ετών, ποιος θα αναλάβει να τα πληρώσει στο νησί και στη χώρα, κ. Γιωργάτε;
Αν η δικαιοσύνη λειτουργούσε σωστά σ’ αυτό τον τόπο, θα έπρεπε από καιρό να έχει επιληφθεί και να διερευνήσει το θέμα. Δεν γνωρίζουμε αν είναι πια αργά, αν δηλαδή αξιόποινες πράξεις έχουν παραγραφεί.
          Όμως η κατάσταση με τους προβλήτες του αίσχους ολοένα και χειροτερεύει. Αυτή τη στιγμή ο ένας από τους τέσσερις έχει ξεκολλήσει και αν φύγει, πράγμα που θα γίνει σύντομα, θα προκαλέσει ανυπολόγιστες ζημίες.

Ο ΠΡΟΒΛΗΤΑΣ 1 ΞΕΚΟΛΛΗΣΕ

          Τόσα χρόνια οι ηγεσίες του τόπου δεν έκαναν τίποτα ή δεν προσπάθησαν όσο έπρεπε, για να αποκαταστήσουν το λιμάνι, να φύγουν δηλαδή τα πλωτά και στη θέση τους να κατασκευασθεί κανονικός συμπαγής προβλήτας, παρ’ όλες τις σχεδόν δύο χιλιάδες υπογραφές που μάζεψε ο κοινωφελής όμιλος Φρικών από Θιακούς και τουρίστες.
          Στο Δημοτικό Συμβούλιο της 23ης Ιουνίου ο Δήμαρχος μας έλεγε ότι σε ένα μήνα (δηλαδή τέλος Ιουλίου) παραδίδεται η μελέτη και σε οκτώ μήνες το λιμάνι θα είναι έτοιμο!
Η μελέτη άργησε… 5 μήνες και πάλι καλά, παραδόθηκε αυτές τις ημέρες. Το ζητούμενο τώρα είναι να βρεθεί η πηγή της χρηματοδότησης των περίπου 1,2 εκ Ευρώ που προβλέπεται να κοστίσει το έργο.
Για να γίνει αυτό πρέπει ο Δήμαρχος κ. Γ. Κασσιανός να θέσει στις πρώτες προτεραιότητες του το θέμα, και να κινηθεί προς κάθε κατεύθυνση. Ο Βουλευτής κ. Μοσχόπουλος πρέπει να βοηθήσει με όλη του τη δύναμη και το οφείλει γιατί όταν κατασκευάσθηκε το έργο του αίσχους ήταν αντινομάρχης.
          Πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι εμπλεκόμενοι ότι επένδυση αυτή θα αποσβεσθεί σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.
Η κατασκευή του συμπαγούς προβλήτα θα καταστήσει το λιμάνι των Φρικών ασφαλές σε κάθε καιρό και θα αυξήσει τις θέσεις αγκυροβολίου. Αυτό θα γραφεί στον «Πλοηγό», την «βίβλο» του θαλάσσιου περιηγητή. Οι επισκέψεις σκαφών θα αυξηθούν κατά 100% το ίδιο και οι διανυκτερεύσεις και φυσικά τα έσοδα του νησιού και κατά προέκταση τα έσοδα της χώρας, μιας και το 90% των σκαφών μεταφέρουν ξένους τουρίστες.
Ας φροντίσει λοιπόν ο Βουλευτής μας ώστε να το πάρουν σοβαρά οι αρμόδιοι και να προωθήσουν τη χρηματοδότηση του έργου το συντομότερο δυνατό. Τώρα το έργο αυτό το έχουμε ανάγκή περισσότερο από κάθε άλλη φορά.