Follow by Email

Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014

ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΡΕΥΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΙΘΑΚΗ ΚΑΙ ...


... ΟΙ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΙ ΤΗΣ ΔΕΗ 

Προχθές το βράδυ άλλαξε ο καιρός και, φυσικό ήταν καθώς πλησιάζουμε στο τέλος του φθινοπώρου. Άρχισε λοιπόν να αστράφτει και να βροντάει. Ενδεχομένως να πέσανε και μερικοί κεραυνοί.
Με τις αστραπές και τις βροντές το ρεύμα άρχισε να παραπαίει: κοβότανε για κλάσματα του δευτερολέπτου και επανέρχονταν. Κατάλαβα ότι σε λίγο θα μας άφηνε! Και φυσικά δεν άργησε! Με το που άρχισε να βρέχει το ρεύμα κόπηκε για να αποκατασταθεί περίπου δύο  ώρες μετά.
Το φαινόμενο αυτό δεν είναι πρωτόφαντο συμβαίνει συχνότατα στο νησί και δη στο Βόρειο τμήμα με αποτέλεσμα όχι μόνο την απίστευτη ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά και με οικονομικό κόστος καθώς ουκ ολίγες ηλεκτρονικές συσκευές καταστρέφονται από την κατάσταση αυτή.
Δεν φθάνει που πληρώνουμε πανάκριβα το ρεύμα, αλλά υφιστάμεθα και τη βάσανο των συνεχών διακοπών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τιμή της κιλοβατώρας, για οικιακή χρήση στη χώρα μας, χωρίς να υπολογίζονται οι φόροι, αυξήθηκε από το 2001 μέχρι και το 2012 κατά 90%,  ποσοστό που είναι από τα μεγαλύτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Ερευνώντας την αιτία των διακοπών φθάσαμε στην Διευθύντρια του Τεχνικού τμήματος της  ΔΕΔΔΗΕ, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, κα. Αλεξάνδρα Γασπαρινάτου.
Η κα. Γασπαρινάτου προσπάθησε να μας εξηγήσει ότι οι διακοπές οφείλονται στα συστήματα ασφαλείας, της γραμμής που εξυπηρετεί την Ιθάκη, τα οποία ενεργοποιούνται σε περίπτωση κακοκαιρίας και δη κεραυνοπτώσεων ώστε να αποφευχθεί σοβαρότερη ζημία στο δίκτυο.  Η βόρεια Ιθάκη έχει περισσότερες διακοπές λόγω της μεγαλύτερης ευαισθησίας (για τεχνικούς λόγους;) του συστήματος ασφαλείας από αυτό της Νότιας Ιθάκης.
Ωραία, αυτό το αντιλαμβανόμαστε, καθώς σχεδόν το σύνολο του ηλεκτρικού δικτύου της χώρας είναι εναέριο και επομένως πιο ευάλωτο στις καιρικές συνθήκες. Εκείνο όμως που αδυνατούμε να καταλάβουμε είναι ότι, στη σημερινή εποχή, που η τεχνολογία βρίσκεται στο απόγειο της, δεν υπάρχουν συστήματα που να αποτρέπουν τις διακοπές αυτές ακόμα και σε ακραίες καιρικές συνθήκες. Σίγουρα δεν συμβαίνει το ίδιο πράγμα σε βόρειες χώρες όπου οι καιρικές συνθήκες είναι τρισχειρότερες. 
Η κα. Γασπαρινάτου μας ανέφερε ότι πρόσφατα η ΔΕΔΔΗΕ, προμηθεύθηκε τηλεχειριζόμενα συστήματα προστασίας δικτύου τα οποία, στην Ιθάκη, θα έχουν εγκατασταθεί μέχρι το τέλος του έτους. Τα συστήματα αυτά, σύμφωνα πάντα με την Διευθύντρια τεχνικών υπηρεσιών θα μειώσουν τις διακοπές στο ελάχιστο.
Ωστόσο εδώ παραμένει ένα ερώτημα:
Μήπως το δίκτυο της Ιθάκης είναι πεπαλαιωμένο, και ταλαιπωρημένο και δεν αντέχει να ανταποκριθεί στη σημερινή πραγματικότητα;
Γιατί οι διακοπές συμβαίνουν ακόμα και το καλοκαίρι που οι καιρικές συνθήκες είναι άψογες;
Έχουν σίγουρα αντικατασταθεί τα παλαιά συστήματα (π.χ. Μετασχηματιστές κλπ) της δεκαετίας του 60, με σύγχρονα;
Η κα. Γασπαρινάτου μας διαβεβαιώνει θετικά, όμως φωτογραφίσαμε σήμερα κάποια από αυτά, στον Πλατρειθιά και στο Σταυρό που μάλλον της δεκαετίας του 60 φαίνεται να είναι (χωρίς να είμαστε ειδικοί). Βέβαια ο μετασχηματιστής στην πλατεία του Σταυρού έχει αντικατασταθεί καθώς και αυτοί στην Εξωγή που εξυπηρετούν τις εγκαταστάσεις των εταιριών κινητής τηλεφωνίας, όμως τι γίνεται με τους υπόλοιπους;
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗΣ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ 












ΑΥΤΟΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΓΡΟΝΟΙ;








Πιστεύοντας ότι εκφράζω το σύνολο των κατοίκων της Β. Ιθάκης καλώ την ΔΕΔΔΗΕ να ενεργήσει άμεσο και συστηματικό έλεγχο των εγκαταστάσεων του δικτύου της στο νησί μας και να αντικαταστήσει τα τυχόν φθαρμένα και πολυκαιρισμένα συστήματα.

Καλούνται επίσης οι Δημοτικές αρχές καθώς και ο Έπαρχος Ιθάκης να μεριμνήσουν και να ασκήσουν πίεση στη ΔΕΔΔΗΕ για το θέμα αυτό, εν όψη του χειμώνα ο οποίος μάλιστα προβλέπεται βαρύς σύμφωνα με τους ειδικούς.
Οι πολίτες της Βόρειας Ιθάκης δεν είναι δεύτερης κατηγορίας! Πληρώνουν το ρεύμα όσο και αυτοί των μεγάλων πόλεων και κατά συνέπεια έχουν το δικαίωμα να απολαμβάνουν απρόσκοπτα το αγαθό αυτό.
Ευελπιστούμε ότι το πρόβλημα, αν όχι να λυθεί οριστικά, να ελαχιστοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου και θα είμαστε εδώ για να "ενοχλήσουμε" αν χρειασθεί τα υψηλότατα κλιμάκια του οργανισμού αλλά και της κυβέρνησης, απλά προασπιζόμενοι το δικαίωμα της ισονομίας απέναντι στην απολαβή του σημαντικότερου σήμερα κοινωνικού αγαθού.

Πριν λίγο έλαβα ηλεκτρονικά το λογαριασμό από τη ΔΕΗ και τρελάθηκα όταν είδα το ποσό που πρέπει να πληρώσω. Έτσι συμπληρώνω τώρα το άρθρο αυτό και θα ακολουθήσει και άλλο σχετικό αφού ερευνήσω το θέμα γιατί, όπως πληροφορήθηκα, δεν αφορά μόνο εμένα αλλά όλο το νησί.  
Δείτε το λογαριασμό και προσέξτε την περίοδο κατανάλωσης που ούτε λίγο ούτε πολύ περιλαμβάνει 16 μήνες.
Την ανικανότητα της σχετικής υπηρεσίας της ΔΕΔΔΗΕ, να μετρήσει την κατανάλωση του ρεύματος σε κάθε σπίτι πρέπει τώρα να πληρώσουν οι καταναλωτές.
Να πληρώσουν δηλαδή ένα τεράστιο ποσό, σήμερα που οι περισσότεροι μετά βίας εξασφαλίζουν τον επιούσιο και μάλιστα με το ακριβό τιμολόγιο όσοι έχουν περάσει την κατανάλωση των 2000Kwh.
Αυτά συμβαίνουν τώρα στην Ευρωπαϊκή Ελλάδα, και όχι σε χώρα της κεντρικής Αφρικής.
Βεβαίως έχουμε μια κυβέρνηση που παραπαίει και ένα κράτος που κάθε άλλο παρά ευνομούμενο θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί. Είναι πέρα για πέρα σωστή η λαϊκή έκφραση «κράτος μπάχαλο». Επομένως τι θα έπρεπε να περιμένουμε από τη ΔΕΔΔΗΕ;
Ωστόσο την δυσλειτουργία της κάθε ΔΕΔΔΗΕ  δεν μπορεί να την πληρώνει ο πολίτης. Αρκετά βάρη έχει επωμισθεί εξ αιτίας των άχρηστων και εν πολλοίς «λαμόγιων» που μας κυβερνούν!
Εμείς θα ερευνήσουμε το θέμα φθάνοντας στα υψηλότατα κλιμάκια και θα σας ενημερώσουμε. 
Όμως ας είμαστε προετοιμασμένοι για μια καθολική διαμαρτυρία στην οποία θα πρέπει να συμμετέχει και σύσσωμη η τοπική αυτοδιοίκηση και γιατί όχι μήνυση κατά της ΔΕΔΔΗΕ.

Ο πολίτης πρέπει να διεκδικεί τα νόμιμα δικαιώματα του και όχι να πηγαίνει ως πρόβατον επί σφαγής, όπως συμβαίνει τελευταία.       
          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.